Her kan du få overblik over dine rettigheder:
DIN RET TIL FÅ
INDSIGT I DATA
Du kan gratis bede om at få indsigt i de
personoplysninger, vi behandler om dig. Det gør du ved at henvende
dig til vores kundepleje på klagenaevn@mittele.dk. Vi
besvarer din henvendelse hurtigst muligt og senest inden for en
måned. Hvis vi ikke kan opfylde dine ønsker, sender vi
dig en besvarelse med en tydelig beskrivelse af årsagen.
Her finder du kontaktoplysninger,
hvis du vil have indsigt i de personoplysninger, vi behandler om
dig.
DIN RET TIL AT
FÅ RETTET DATA
Vi vil gerne sikre os, at vores data om dig er korrekte.
Derfor har du ret til at supplere med manglende og relevante data.
Mener du ikke, at vores data om dig er korrekte, kan du bede om at
få dem rettet.
Når dine data er rettet, informerer vi dem, vi har givet
data videre til, om, at de er blevet rettet. Dog kun hvis det er
praktisk muligt og ikke kræver en alt for omfattende indsats. Hvis
du ønsker det, informerer vi dig også om, hvem rettelsen er givet
videre til.
Find
kontaktoplysninger.
DIN RET TIL AT
FÅ SLETTET DATA
Vi gemmer data, så længe som det er nødvendigt. Visse data
sletter vi med det samme, andre gemmer vi i kortere eller længere
tid, afhængig af hvad dataene skal bruges til, og hvilke
forpligtelser vi har ifølge lovgivningen.
Vi gemmer dine almindelige kundedata, så længe du er kunde hos
os. Det gør vi for at kunne opfylde og administrere aftalen med
dig. Hvis vores aftale stopper, gemmer vi data om dig på denne
måde:
Almindelige kundedata fx CPR-nummer behandler vi i henhold til
bogføringsloven med henblik på regnskab i 5 år samt løbende år.
Mit Tele behandler trafikdata til afregning og dokumentation af
forbrug af Mit Teles tjenester i op til 3 år i medfør af
forældelsesloven.
Mit Tele er i henhold til logningsbekendtgørelsens regler
forpligtet til behandle visse typer af oplysninger om tekniske
teledata/trafik i 1 år.
Vi gemmer oplysninger om regninger og betaling så længe,
som vi skal ifølge lovgivningen, fx regnskabsloven eller
forældelsesloven.
Som kunde kan du bede om at få data slettet, hvis en af
disse betingelser er opfyldt:
- Hvis data ikke længere er nødvendige til de formål, de
blev indsamlet og brugt til.
- Hvis brugen af data kun sker på baggrund af dit samtykke,
og du tilbagekalder dette.
- Hvis du modsætter dig brugen af data, og vi ikke har
legitime grunde, der vejer tungere end dine.
- Hvis vi ikke behandler data i overensstemmelse med
reglerne.
- Hvis vi skal slette data for at overholde vores juridisk
forpligtelser.
Find
kontaktoplysninger.
DIN RET TIL AT
GØRE INDSIGELSE
Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af
dine data. I et sådant tilfælde skal du beskrive præcis, hvilken
behandling af data du gør indsigelse mod. Hvis vi vurderer, at vi
alligevel vil fortsætte med at behandle den berørte data, skal vi
kunne påvise, at der er interesser, der vejer tungere end dine
ønsker.
Find
kontaktoplysninger.
DIN RET TIL AT
BEGRÆNSE BEHANDLINGEN AF DATA
Bemærk: Denne regel træder i kraft den 25. maj
2018.
Du har ret til at bede om, at vi midlertidigt begrænser
behandlingen af dine data. Vi kan begrænse behandlingen af din data
i disse situationer:
- Hvis du mener, at dine data er forkerte, kan du bede om,
at vi begrænser behandlingen af dine data, mens undersøgelsen er i
gang hos os.
- Hvis du har brug for dine data til at bestemme, håndhæve
eller forsvare juridiske krav, selvom vi ikke længere behøver dine
data.
Hvis vi begrænser behandlingen af dine data midlertidigt,
informerer vi dem, vi har videregivet dataene til, om, at brugen er
midlertidigt begrænset. Dog kun hvis det er praktisk muligt og ikke
kræver en alt for omfattende indsats.
DIN RET TIL AT
FÅ OVERFØRT DINE DATA
Bemærk: Denne regel træder i kraft den 25. maj
2018.
Du har ret til at få adgang til de data, som du selv har
givet til os, hvis du vil bruge dem til et andet formål. Det kaldes
at portere data. Du kan fx flytte dine data til en anden operatør,
dataansvarlig eller et andet it-miljø.
Dette gælder, når du har givet samtykke til databehandlingen,
eller hvis behandlingen er nødvendig for, at vi kan levere de
tjenester til dig, vi har aftalt. Du har dog ikke ret til at flytte
dine data, hvis vi behandler dem, fordi vi har vurderet, at der er
vigtige grunde til det, kaldet interesseafvejning, eller
hvis vi har juridiske forpligtelser til det.
Find
kontaktoplysninger.
DINE
MULIGHEDER FOR AT KLAGE
Hvis du mener, at vi behandler dine data i strid med
reglerne, skal du kontakte os hurtigst muligt. Du kan kontakte os
her:
Find
kontaktoplysninger.
Er du utilfreds med vores behandling af dine
personoplysninger, og ønsker du at klage til en offentlig
myndighed, kan du klage til Datatilsynet via datatilsynet.dk.
DIN MULIGHED
FOR AT SØGE ERSTATNING
Hvis du mener, at du har lidt skade, fordi vi har behandlet
dine data i strid med den gældende lovgivningen, gælder dansk rets
almindelige regler for at søge erstatning.
Du kan i disse tilfælde kontakte os her:
Find
kontaktoplysninger.
Kan vi ikke blive enige, bliver spørgsmålet om erstatning
afgjort ved de almindelige domstole.