Spørgsmål og svar
Hvorfor ændrer I regningsperioden?
Vi ændrer regningsperioden, fordi det er mere overskueligt for
alle, når regningen følger kalendermåneden. Som kunde er det fx
lettere at huske, at det er den 1. i hver måned, du får ny
data.
Hvornår sker ændringen?
Ændringen sker på den regning, du får fra os i slutningen af
oktober måned til betaling 1. november. Derfor vil den se lidt
anderledes ud, end du er vant til. Regningen, du får til betaling
1. december, vil igen være normal og indeholde forbrug og
abonnement for en måned.
Hvornår ser jeg den nye "normale" regning?
Regningen, du modtager i slutningen af november til betaling 1.
december, vil være den første regning, der følger
kalendermånederne. Den indeholder forbrug for hele oktober samt
abonnement for november måned.
Skal jeg betale mere, end jeg plejer?
Vi ændrer ikke prisen på dit abonnement. Men når vi skifter
regningsperioden, skal du en enkelt gang betale abonnement for en
længere periode. Det kan du se på den regning, du modtager i
slutningen af oktober. Du kan se det illustreret ovenfor.
Til gengæld skal du kun betale forbrug for dagene fra 11.
september til 30. september. Så din regning kan også ende på det
samme beløb, som den plejer - det afhænger af dit ekstra forbrug på
ting som mobilbilletter, sms-afstemninger, donationer og
udlandsopkald.
Kan I vise et eksempel?
På regningen, du modtager i oktober, opkræver vi abonnement for to
perioder:
11/9-30/9 samt 1/10-31/10. Til gengæld skal du kun betale for dit
forbrug for perioden 11/9-30/9.
Eksempel:
Du betaler normalt 120 kr./md. for et abonnement.
På regningen, du modtager i oktober, vil du betale abonnement
for to perioder: 11/9-30/9 (ca. 80 kr.) samt for den nye periode
1/10 til 31/10 (120 kr.). Altså opkræver vi dig ca. 200 kr. for
abonnement for den periode: 120 + 80 = 200 kr.
Til gengæld vil du kun betale forbrug for perioden 11/9-30/9 -
og du vil have al den data, du har inkluderet hver måned, til
rådighed i de 3 uger til du igen får ny data den 1.
oktober.
Får jeg så mindre data i perioden, hvor skiftet
sker?
Den 11. september får du det samme antal GB, som du plejer at få
til en hel måned. Det får du igen den 1. oktober. I de
mellemliggende 3 uger får du altså, hvad der svarer til en hel
måneds data.
Fortsætter min Betalingsserviceaftale
automatisk?
Ja. Hvis du betaler via Betalingsservice, fortsætter din aftale,
som om intet var hændt.
Fortsætter min automatiske kortbetaling?
Ja. Hvis du betaler via automatisk kortbetaling, fortsætter din
aftale, som om intet var hændt.
Ændres min betalingsfrist?
Fra 1. november er betalingsfristen altid den første hverdag i
måneden.
Skal jeg gøre noget?
Nej, du behøver ikke at foretage dig noget. Ændringen sker helt af
sig selv. Du skal altså bare betale din regning, som du
plejer.
Jeg husker ikke at have fået information om
ændringen?
Prøv at finde den regning, du modtog fra os i september. Her har
vi skrevet til dig om ændringen.
|