Reparation


Hvordan sender jeg min mobil til reparation?

Du kan enten selv sende din telefon til reparation ved at følge nedenstående guide. Alternativt kan du henvende dig i en Telia butik - Her kan du samtidig få udleveret en lånetelefon.

1) Inden du går i gang:

Inden du melder en reparation skal du have følgende klar:

  1. IMEI-nr. (IMEI-nummeret kan du finde ved at trykke *#06# på din mobil. Hvis din mobil eller tablet ikke virker, kan du typisk finde det på bagsiden, under batteriet eller på den originale emballage.)
  2. En detaljeret beskrivelse af fejlen/manglen
  3. Følgeseddel (der fulgte med i den originale telefonpakke fra Mit Tele) eller dit leverings- og købsbevis (leveringsbekræftelse) som du har fået på mail. (Hvis du ikke kan fremskaffe hverken følgeseddel eller købsbevis, så kan du blot sende din mobil eller tablet afsted uden. Du skal dog være opmærksom på, at dette vil forlænge sagsbehandlingen.)
  4. OBS:Skulle du være så uheldig, at den telefon eller tablet som du har modtaget fra Mit Tele ikke virker ved modtagelsen, skal du inden 14 dage fra modtagelsen kontakte os på telefon 7023 0600 eller på mail kundeservice@mittele.dk. I emnet skriver du "DOA". Vi besvarer din mail, og oplyser dig om det videre forløb.

2) Sådan opretter du en reparation:

  1. Du kan oprette en reparationssag ved at trykke på linket nedenfor. Du vil herefter blive overført til Mit Teles reparationsside hos vores autoriserede værksted, Mobylife. Følg blot guiden på reparationssiden.
  2. Du har mulighed for, at uploade dit leverings- og købsbevis direkte på reparationssiden eller alternativt blot vedlægge den fysisk i den pakke du skal sende til Mobylife.
  3. Når du har udfyldt din reparationssag sender vi en mail til dig. Den indeholder vejledning, link til at udskrive din fragtlabel med porto (du sørger selv for forsvarlig indpakning), samt en kvittering som du skal udskrive og sende sammen med mobilen eller tabletten til Mobylife.

Du må ikke bruge den returlabel der allerede ligger i den oprindelige telefonpakke, som du fik fra Mit Tele, du kan kun bruge den fragtlabel du modtager på e-mail. Ellers bliver din telefon nemlig ikke sendt til reparation.

Vi anbefaler, at du husker at tage en sikkerhedskopi af din telefon ellertabletinden du sender den afsted til Mobylife. Mobylife nulstiller nemlig telefonenvedmodtagelse, hvilket betyder at alt data går tabt. Ligeledes skal SIM-kortet tages ud af telefonen inden den sendes afsted.

HUSK at få en Postkvittering/Indleveringsattest, når du afleverer telefonen på posthuset til forsendelse. Læs mere om dette her.

Her opretter du din reparationssag

3) Særligt omkring iPhones

Hvis du har en iPhone, skal du huske at slå "Find min iPhone" fra. Hvis du ikke gør det har Mobylife ikke mulighed for at behandle din iPhone. 

Sådan gør du:

  1. Tryk på indstillinger.
  2. Vælg iCloud.
  3. Deaktiver Find min iPhone.
  4. Indtast adgangskoden til dit Apple ID.
  5. Find min iPhone er nu deaktiveret.
  6. Er din telefon defekt, kan du logge på via www.icloud.com
    1. Klik på Alle enheder og vælg den enhed, hvor Find min iPhone skal fjernes
    2. Klik på fjern fra konto eller alternativ på knappen "Slet" ud for enheden

 

4) Er du i tvivl om noget?

Kontakt vores kundeservice på tlf. 7023 0600 eller mail kundeservice@mittele.dk

 

Ofte stillede spørgsmål
Hvad kan jeg gøre inden jeg sender min mobil til reparation?
Er min reparation dækket af reklamationsretten?
Kan jeg få en lånetelefon?
Er der reklamationsret på tilbehør?

 

Hvad kan jeg gøre inden jeg sender min mobil til reparation?

Inden du sender din mobil til reparation, og skal undvære den, kan du forsøge at løse fejlen selv. Vi har derfor samlet nogle af de mest almindelige løsninger på problemer med mobilen. Vi anbefaler, at du prøver dem, før du sender din mobil til reparation:

  1. Tænd og sluk: Sommetider kan det hjælpe at slukke og tænde mobilen efter f.eks. en opdatering eller ændringer i mobilens indstillinger. Oplever du udsving i netværket kan en genstart ligeledes hjælpe mobilen med at indhente de nyeste opdateringer fra vores netværk. 
  2. Opladning: Oplever du udfordringer med at få mobilen til at oplade korrekt, kan du forsøge med at tilslutte en anden oplader. Føles det som om at opladeren ikke sidder ordentlig i mobilen kan det muligvis skyldes ophobning af lommeuld eller støv. Dette kan fjernes ved forsigtigt at blæse trykluft ind i stikket. Har mobilen været fuldstændigt tømt for strøm, så er det ganske almindeligt, at der kan gå et stykke tid inden du kan tænde mobilen igen efter du har påbegyndt opladningen.
  3. Hukommelseskort: Nogle mobiler har mulighed for at du kan udvide hukommelsen med et hukommelseskort. Er der fejl på hukommelseskortet kan det være skyld i, at mobilen genstarter, fryser eller bliver ualmindelig langsom. Forsøg derfor at tage det ud og herefter anvende mobilen, som du plejer. 
  4. SIM-kort: Test dit SIM-kort i en anden mobil, så du kan udelukke, at dette er skyld i eventuelle fejl.
  5. Softwareopdatering: Hvis mobilen genstarter eller fryser kan det som regel hjælpe at lave en softwareopdatering - enten gennem mobilens egen indstillinger eller via producentens hjemmeside.
  6. Gendannelse: Du kan også forsøge at nulstille din mobil til fabriksindstillingerne. Dette sletter alt det indhold, som du selv har lagt ind på mobilen. Hvis du har indhold som du ønsker at gemme, så skal du huske at tage en sikkerhedskopi af mobilen før du nulstiller til fabriksindstillingerne. Du kan se, hvordan du sikkerhedskopierer og gendanner din telefon i telefonens brugervejledning.

 

Er min reparation dækket af reklamationsretten?

Som forbruger har du 2 års reklamationsret. Dette betinger af, at reklamationen er berettiget, og at manglen/skaden ikke er sket som følge af fejlagtig brug af produktet eller selvforskyldt adfærd.   

Er skaden på din mobil af typen "Fugt/væskeskade", dækker reklamationsretten ikke, og telefonen bliver sendt retur til dig med information og dokumentation om dette. Fugt og væskeskader er ikke ensbetydende med, at mobilen har været tabt i vand eller lignende. Har mobilen lagt i en sportstaske med fugtigt tøj eller en svedig lomme på en varm sommerdag kan mobilen tage skade og irre til. Dette er heller ikke dækket af reklamationsretten.

Er skaden på din mobil af typen "Fysisk overlast", dækker reklamationsretten ikke, og mobilen bliver sendt retur til dig med information og dokumentation om dette.

Hvis din mobil er ældre end 2 år, vil Mit Teles autoriserede serviceværksted give et tilbud på, hvad det koster at udbedre skaden. Ønsker du ikke at benytte dig af tilbuddet, får du sendt mobilen retur uden reparation.

 

Kan jeg få en lånetelefon?

Ja, men så skal du blot henvende dig i en Telia butik.

 

Er der reklamationsret på tilbehør? 

Der er 2 års reklamationsret på al tilbehør, betinget af, at reklamationen er berettiget, og at manglen/skaden ikke er sket som følge af fejlagtig brug af produktet eller selvforskyldt adfærd.  

Når du ønsker at reklamere over dit tilbehør, har du følgende muligheder:

  1. Kontakt os på telefon 7023 0600 eller på mail kundeservice@mittele.dk. I emnet skriver du "Reklamation". Vi besvarer din mail, og oplyser dig om det videre forløb.