Overdragelse af mobilabonnement
Vælg overdragelsestype
Hvad skal jeg være
opmærksom på?
Før du bestiller: Det er et krav, at nuværende ejer har en
gyldig mailadresse registreret hos os. Overdragelse vil blive
forsinket/afvist såfremt mailadressen ikke er gyldig eller ikke er
eksisterende. Derfor er det en god idé at sikre dette sammen med
nuværende ejer inden bestillingen foretages.
Som udgangspunkt tager det op til 24 timer at behandle og
gennemføre overdragelsen. I nogle tilfælde kan det tage op til 14
dage. Skulle der være forlænget behandlingstid, vil du modtage
besked herom på mail og sms.
Du kan overdrage dit abonnement og nummer, medmindre du har
ubetalte regninger hos Mit Tele eller er i binding. Hvis du er i
binding, skal resten af din bindingsperiode betales ud, før du kan
overdrage dit nummer. Du skal samtidig være opmærksom på, at det
ikke er muligt at overdrage din forsikring. Hvis du overdrager dit
nummer, så bliver din forsikring automatisk afmeldt.
Hvem kan jeg overdrage
til?
Du kan overdrage dit abonnement og nummer til et firma eller til
en privatperson, som er fyldt 18 år, har fast adresse i Danmark,
ikke har ubetalte regninger hos Mit Tele, kan kreditgodkendes af
Mit Tele. Der er restriktioner, hvis vedkommende er registreret i
RKI. Der kan også være særlige restriktioner afhængig af
kreditvurderingen.
Hvordan faktureres en
overdragelse?
Efter overdragelsen får du en slutafregning, som dækker resten
af din eventuelle bindingsperiode samt dit forbrug til og med den
dag, hvor overdragelsen blev gennemført.
Den person, som du overdrager dit abonnement og nummer til,
overtager desuden de økonomiske forpligtelser fra og med dagen
efter, at overdragelsen blev gennemført.
Hvor lang er min
fortrydelsesret?
Du har 14 dages fortrydelsesret.
Jeg er fritaget for MitID
Hvad gør jeg? Er du fritaget fra MitID, bedes du kontakte
Kundeservice ved at klikke her.