Problemer med dit TV?


Er din TV Bredbånd forbindelse pludselig afbrudt, kan det være en generel fejl hos Mit Tele, men i langt de fleste tilfælde skyldes det faktisk en løs forbindelse, eller udstyr der er forkert tilsluttet ude på din adresse.

Tjek at alle ledninger sidder korrekt. Frakobl dem gerne og slut dem til igen. Sluk evt. for strømmen til dit udstyr i 5 minutter, tænd derefter det trådløse modem, og når internettet virker igen, kan du tænde for TV-boksen

Er fjernsynet sat til den korrekte kanal?

Vi anbefaler at du undersøger om dit fjernsyn er indstillet til den rigtige kanal; Der er enten et Scart-eller HDMI-stik, på din fjernbetjening til dit TV. Ofte hedder knappen, man skifter kanal på, typisk:
- Source
- AV
- Kilde
- Input
- Eller være markeret som et symbol:

Source

Tryk på denne til du vælger den rette kanal. Se eventuelt din manual til dit fjernsyn for yderligere hjælp.

Er der stadig intet billede, så prøv at indlæs kanalerne på ny. Er der stadig intet billede kan du med fordel forsøge at skifte HDMI eller Scart kablet

Har du stadig problemer med dit TV?
(Har du problemer med din TV-boks hjælper det ofte at genstarte udstyret)

  1. Sluk for både din TV-boks og din Homebox (Internet-boks) Afbryderknappen findes bag på din bokse.
  2. Har du TV i flere rum, skal du også slukke for disse TV-bokse.
  3. Tænd nu for din Homebox (Internet-boks) igen. Efter kort tid vil den begynde at blinke. Vent med at gå videre til næste punkt, til der er konstant lys i "@-lampen".
  4. Når der er konstant lys i "@-lampen", skal du tænde dit TV.
  5. Tænd herefter for din TV-boks. Hvis du har TV i flere rum, skal du vente med at tænde disse TV-bokse.
  6. Når du kan se TV som normalt på det TV, hvor hovedboksen er tilknyttet, kan du tænde for TV-boksene til TV i flere rum.

Nu burde alt virke som det skal! Hvis du mod forventning fortsat oplever problemer med at se TV, kan du prøve at nulstille din TV-boks. Sådan nulstiller du din TV-boks:

  1. Dit TV skal være tændt når du nulstiller TV-boksen.
  2. Tænd TV-boksen. "Tænd/sluk-knappen" sidder på bagsiden af TV-boksen. 
  3. Vent 10 sekunder, sluk og tænd så TV-boksen hurtigt på "Tænd/sluk-knappen".
  4. Gentag tre gange
  5. Fjerde gang du tænder, bliver du informeret om, at din TV-boks er ved at blive opdateret med den seneste software. Når opdateringen er færdig, er din TV-boks blevet nulstillet.

Hvis du fortsat har problemer med dit tv, selvom du både har genstartet og nulstillet din TV-boks, kan du kontakte vores kundeservice

Problemer med at se TV i flere rum?

Problemet kan skyldes flere forskellige faktorer. Til at starte med er det en god ide, at undersøge om der kan være løse kabler. Er der ingen løse forbindelser har vi samlet en liste, der løser de mest hyppigste problemer.

1 Justér afstanden mellem de trådløse enheder
Prøv at justere afstanden mellem de trådløse enheder, som er placeret ved henholdsvis HomeBox og din TV-boks. Problemer kan forekomme, hvis enhederne står for tæt på (inden for et par meter) eller for langt fra hinanden.

2 Opret forbindelse via WPS-knappen
Prøv at opret trådløs forbindelse ved at trykke på trådløs-knappen (WPS) på begge trådløse enheder. Hvis du har flere trådløse enheder, skal du være opmærksom på, at du kun må forsøge at forbinde én enhed ad gangen til den trådløse base (den trådløse enhed, der er tilsluttet din HomeBox/Internet boks).

3 Skab forbindelse via netværkskabel
For at finde ud af, om det er den trådløse forbindelse, der er problemer med, kan du prøve at etablere forbindelse via kabel i stedet for wi-fi.

Sådan gør du:

  • Fjern de trådløse enheder og netværkskabler fra HomeBox'en (Internet-boks) og din TV-boks.
  • Forbind din HomeBox (TV-boks) og din TV-boks med et af de ekstra netværkskabler, der fulgte med, da du modtog udstyret: Sæt netværkskablet i en ledig gul port på bagsiden af HomeBox'en og i netværksstikket markeret med gul mærke bag på din TV-boks.
  • Følg vejledningen "Installation af Tv i flere rum".

 

Skulle der mod forventning stadig være problemer, skal du lave en fejlmelding til  Kundeservice.