Er din TV Bredbånd forbindelse pludselig afbrudt, kan det
være en generel fejl hos Mit Tele, men i langt de
fleste tilfælde skyldes det faktisk en løs forbindelse, eller
udstyr der er forkert tilsluttet ude på din adresse.
Tjek at alle ledninger sidder korrekt. Frakobl dem gerne og slut
dem til igen. Sluk evt. for strømmen til dit udstyr i 5 minutter,
tænd derefter det trådløse modem, og når internettet virker
igen, kan du tænde for TV-boksen
Er fjernsynet sat til den korrekte kanal?
Vi anbefaler at du undersøger om dit fjernsyn er indstillet til
den rigtige kanal; Der er enten et Scart-eller HDMI-stik, på din
fjernbetjening til dit TV. Ofte hedder knappen, man skifter kanal
på, typisk:
- Source
- AV
- Kilde
- Input
- Eller være markeret som et symbol:

Tryk på denne til du vælger den rette kanal. Se eventuelt din
manual til dit fjernsyn for yderligere hjælp.
Er der stadig intet billede, så prøv at indlæs kanalerne på ny. Er
der stadig intet billede kan du med fordel forsøge at skifte HDMI
eller Scart kablet
Har du stadig problemer med dit TV?
(Har du problemer med din TV-boks hjælper det ofte at genstarte
udstyret)
- Sluk for både din TV-boks og din Homebox (Internet-boks)
Afbryderknappen findes bag på din bokse.
- Har du TV i flere rum, skal du også slukke for disse
TV-bokse.
- Tænd nu for din Homebox (Internet-boks) igen. Efter kort tid
vil den begynde at blinke. Vent med at gå videre til næste punkt,
til der er konstant lys i "@-lampen".
- Når der er konstant lys i "@-lampen", skal du tænde dit
TV.
- Tænd herefter for din TV-boks. Hvis du har TV i flere rum, skal
du vente med at tænde disse TV-bokse.
- Når du kan se TV som normalt på det TV, hvor hovedboksen er
tilknyttet, kan du tænde for TV-boksene til TV i flere rum.
Nu burde alt virke som det skal! Hvis du mod forventning fortsat
oplever problemer med at se TV, kan du prøve at nulstille din
TV-boks. Sådan nulstiller du din TV-boks:
- Dit TV skal være tændt når du nulstiller TV-boksen.
- Tænd TV-boksen. "Tænd/sluk-knappen" sidder på bagsiden af
TV-boksen.
- Vent 10 sekunder, sluk og tænd så TV-boksen hurtigt på
"Tænd/sluk-knappen".
- Gentag tre gange
- Fjerde gang du tænder, bliver du informeret om, at din TV-boks
er ved at blive opdateret med den seneste software. Når
opdateringen er færdig, er din TV-boks blevet nulstillet.
Hvis du fortsat har problemer med dit tv, selvom du både har
genstartet og nulstillet din TV-boks, kan du kontakte vores
kundeservice
Problemer med at se TV i flere rum?
Problemet kan skyldes flere forskellige faktorer. Til at starte
med er det en god ide, at undersøge om der kan være løse kabler. Er
der ingen løse forbindelser har vi samlet en liste, der løser de
mest hyppigste problemer.
1 Justér afstanden mellem de trådløse enheder
Prøv at justere afstanden mellem de trådløse enheder, som er
placeret ved henholdsvis HomeBox og din TV-boks. Problemer kan
forekomme, hvis enhederne står for tæt på (inden for et par meter)
eller for langt fra hinanden.
2 Opret forbindelse via WPS-knappen
Prøv at opret trådløs forbindelse ved at trykke på trådløs-knappen
(WPS) på begge trådløse enheder. Hvis du har flere trådløse
enheder, skal du være opmærksom på, at du kun må forsøge at
forbinde én enhed ad gangen til den trådløse base (den trådløse
enhed, der er tilsluttet din HomeBox/Internet boks).
3 Skab forbindelse via netværkskabel
For at finde ud af, om det er den trådløse forbindelse, der er
problemer med, kan du prøve at etablere forbindelse via kabel i
stedet for wi-fi.
Sådan gør du:
- Fjern de trådløse enheder og netværkskabler fra HomeBox'en
(Internet-boks) og din TV-boks.
- Forbind din HomeBox (TV-boks) og din TV-boks med et af de
ekstra netværkskabler, der fulgte med, da du modtog udstyret: Sæt
netværkskablet i en ledig gul port på bagsiden af HomeBox'en og i
netværksstikket markeret med gul mærke bag på din TV-boks.
- Følg vejledningen "Installation af Tv i flere rum".
Skulle der mod forventning stadig være problemer, skal du lave
en fejlmelding til Kundeservice.