Nummerflytning
Når du ønsker at flytte dit nummer fra et teleselskab til et
andet har du to muligheder:
- Ønskeflytning - du kan frit vælge, hvornår du vil
flytte dit nummer.
Når dit nye teleselskab beder om at få dit nummer
flyttet, vil det ske på den dato du ønsker at flytte dit nummer,
dog tidligst til den førstkommende arbejdsdag. Dette kaldes en
ønskeflytning.
Du skal være opmærksom på, at hvis du vælger at flytte dit nummer
på en ønsket dato, så skal du ikke vente på at din eventuelle
binding eller opsigelsesperiode udløber.
Dit gamle teleselskab har mulighed for at sende dig en
slutfaktura, da du er forpligtet til at overholde bestemmelserne om
bindings- og opsigelsesperiode i den kontrakt som du har indgået
med dem.
Du skal også være opmærksom på, at du kan blive dobbeltfaktureret,
dvs. Betale til dit gamle teleselskab indtil din binding eller
opsigelsesperiode udløber, og betale til dit nye teleselskab for
dit nye abonnement fra den dag du har flyttet dit nummer.
Hvis telefon og sim-kort udleveres i butik så skal du også vælge
en dato for nummerflytningen. Hvis du får telefon og sim-kort sent
vil du senere få en e-mail, som fortæller hvordan du vælger den
nøjagtige dato for din nummerflytning.
- Udløbsflytning - du kan flytte dit nummer når din
binding eller opsigelsesperiode er udløbet.
Dette kaldes en nummerflytning efter endt bindings- og
opsigelsesperiode - eller en udløbsflytning. Vælger du dette vil
dit nummer blive flyttet til dit nye teleselskab den første
arbejdsdag efter din bindings eller opsigelsesperiode er udløbet,
og du vil derfor ikke blive opkrævet for indfrielse af bindings
eller opsigelsesperiode.
Generel information:
Du kan ikke flytte dit nummer på lørdage og søndage, helligdage,
d. 1.5., 5.6, 24.12 og 31.12. Husk at dit nye teleselskab skal have
sat nummerflytning i gang hos dit gamle teleselskab senest kl.
16:00 arbejdsdagen, før du ønsker nummeret flyttet.
Når du har bestilt flytning af et mobilnummer fra et andet
teleselskab går følgende i gang:
- Mit Tele sender en opsigelse pr. fuldmagt til dit gamle
teleselskab.
- Dit gamle teleselskab afviser eller godkender
opsigelsen:
Hvis opsigelsen bliver godkendt, flyttes dit nummer som angivet i
ønskeflytningen eller ved udløbsflytningen. Du modtager, ved
udløbsflytning, et skygge nummer som du kan benytte til dit gamle
nummer er overført. Med udløbsflytning, betaler du abonnement både
hos Mit Tele med skygge nummeret og dit gamle teleselskab i 30-90
dage, alt efter hvor lang din opsigelsesperiode er ved det gamle
selskab. Du får et brev fra os om den præcise dato for flytningen
af nummeret.
Hvis opsigelsen bliver afvist, kræver det en lidt større indsats
fra dig, alt efter hvorfor nummerflytningen bliver
afvist.
De typiske grunde til afvisning af opsigelsen er:
- SIM nummeret mangler eller er skrevet forkert på fuldmagten fra
dig. Vi skal sende dit gamle SIM kort nummer til dit gamle selskab
som sikkerhed for, at du er den rigtige ejer af det nummer, der
skal flyttes
- Du er ikke den juridiske indehaver af nummeret - f.eks. er det
din mand/kone, der har tegnet abonnementet hos det gamle selskab.
Se evt. på din regning. Er dette tilfældet skal du have rettet
oplysningerne hos dit gamle selskab, og så kan vi fortsætte
overflytningen af nummeret
- Der er forskellige scenarier - har du modtaget brev om at din
nummerflytning blevet afvist, anbefaler vi dig at ringe til
Kundeservice på telefon 70 23 06 00 for at høre nærmere. Vi sidder
klar til at hjælpe dig alle hverdage fra 8-16.
Bemærk: Vi kan ikke fortsætte overflytningen af dit
mobilnummer før vi har modtaget fuldmagten fra dig. Flytningen af
nummeret tager normalt 30-90 dage fra den dato, hvor vi har
modtaget en korrekt udfyldt fuldmagt. Indtil da er du velkommen til
at bruge det midlertidige nummer, du har fået.
Kompensation til kunden i forbindelse med fejl ved
nummerportering
læs mere om
dine muligheder for kompensation her.