Nummerflytning


Når du ønsker at flytte dit nummer fra et teleselskab til et andet har du to muligheder:

  1. Ønskeflytning - du kan frit vælge, hvornår du vil flytte dit nummer.
    Når dit nye teleselskab beder om at få dit nummer flyttet, vil det ske på den dato du ønsker at flytte dit nummer, dog tidligst til den førstkommende arbejdsdag. Dette kaldes en ønskeflytning.
    Du skal være opmærksom på, at hvis du vælger at flytte dit nummer på en ønsket dato, så skal du ikke vente på at din eventuelle binding eller opsigelsesperiode udløber. 
    Dit gamle teleselskab har mulighed for at sende dig en slutfaktura, da du er forpligtet til at overholde bestemmelserne om bindings- og opsigelsesperiode i den kontrakt som du har indgået med dem. 
    Du skal også være opmærksom på, at du kan blive dobbeltfaktureret, dvs. Betale til dit gamle teleselskab indtil din binding eller opsigelsesperiode udløber, og betale til dit nye teleselskab for dit nye abonnement fra den dag du har flyttet dit nummer.
    Hvis telefon og sim-kort udleveres i butik så skal du også vælge en dato for nummerflytningen. Hvis du får telefon og sim-kort sent vil du senere få en e-mail, som fortæller hvordan du vælger den nøjagtige dato for din nummerflytning.
     
  2. Udløbsflytning - du kan flytte dit nummer når din binding eller opsigelsesperiode er udløbet. 
    Dette kaldes en nummerflytning efter endt bindings- og opsigelsesperiode - eller en udløbsflytning. Vælger du dette vil dit nummer blive flyttet til dit nye teleselskab den første arbejdsdag efter din bindings eller opsigelsesperiode er udløbet, og du vil derfor ikke blive opkrævet for indfrielse af bindings eller opsigelsesperiode. 

    Generel information:
    Du kan ikke flytte dit nummer på lørdage og søndage, helligdage, d. 1.5., 5.6, 24.12 og 31.12. Husk at dit nye teleselskab skal have sat nummerflytning i gang hos dit gamle teleselskab senest kl. 16:00 arbejdsdagen, før du ønsker nummeret flyttet.
     

Når du har bestilt flytning af et mobilnummer fra et andet teleselskab går følgende i gang:

  1. Mit Tele sender en opsigelse pr. fuldmagt til dit gamle teleselskab. 
     
  2. Dit gamle teleselskab afviser eller godkender opsigelsen:
    Hvis opsigelsen bliver godkendt, flyttes dit nummer som angivet i ønskeflytningen eller ved udløbsflytningen. Du modtager, ved udløbsflytning, et skygge nummer som du kan benytte til dit gamle nummer er overført. Med udløbsflytning, betaler du abonnement både hos Mit Tele med skygge nummeret og dit gamle teleselskab i 30-90 dage, alt efter hvor lang din opsigelsesperiode er ved det gamle selskab. Du får et brev fra os om den præcise dato for flytningen af nummeret.
    Hvis opsigelsen bliver afvist, kræver det en lidt større indsats fra dig, alt efter hvorfor nummerflytningen bliver afvist. 

    De typiske grunde til afvisning af opsigelsen er:
    • SIM nummeret mangler eller er skrevet forkert på fuldmagten fra dig. Vi skal sende dit gamle SIM kort nummer til dit gamle selskab som sikkerhed for, at du er den rigtige ejer af det nummer, der skal flyttes
    • Du er ikke den juridiske indehaver af nummeret - f.eks. er det din mand/kone, der har tegnet abonnementet hos det gamle selskab. Se evt. på din regning. Er dette tilfældet skal du have rettet oplysningerne hos dit gamle selskab, og så kan vi fortsætte overflytningen af nummeret
    • Der er forskellige scenarier - har du modtaget brev om at din nummerflytning blevet afvist, anbefaler vi dig at ringe til Kundeservice på telefon 70 23 06 00 for at høre nærmere. Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage fra 8-16.

      Bemærk: Vi kan ikke fortsætte overflytningen af dit mobilnummer før vi har modtaget fuldmagten fra dig. Flytningen af nummeret tager normalt 30-90 dage fra den dato, hvor vi har modtaget en korrekt udfyldt fuldmagt. Indtil da er du velkommen til at bruge det midlertidige nummer, du har fået.

Kompensation til kunden i forbindelse med fejl ved nummerportering

læs mere om dine muligheder for kompensation her.