Gå aldrig glip af en besked
Med en telefonsvarer ringer ingen forgæves til din mobiltelefon.
Du får en personlig telefonsvarer, som tager imod besked. På alle
mobiltelefoner er der en telefonsvarer, som kan hjælpe dig når:
- Mobiltelefonen ringer og du besvarer ikke opkaldet
- Mobiltelefonen er slukket eller uden for dækningsområde
- Mobiltelefonen er optaget, fordi du taler med en anden
- Alle dine opkald skal viderestilles til telefonsvareren uanset
om den er slukket, tændt eller optaget
Du bestemmer selv i hvilke tilfælde og uafhængigt af hinanden,
hvornår din telefonsvarer skal være aktiveret.
Kom godt i gang
Første gang du ringer til telefonsvareren får du en
vejledning i telefonen, der guider dig igennem en personalisering
af telefonsvareren, så du kan:
- Vælge adgangskode. Koden sikrer, at ingen andre kan aflytte
dine beskeder og benyttes ved aflytning af telefonsvareren fra et
andet telefonnummer eller fra udlandet.
- Vælge om du vil indtale din egen personlige velkomst-hilsen
eller anvende en standardhilsen.
OBS: Du kan finde nummeret på din telefonsvarer
i velkomstbrevet
Ønsker du ikke at bruge telefonsvareren, kan du fjerne den ved
at taste ##002# (ring op) på telefonen.
VIGTIGT: Sikkerhed
omkring Telefonsvarer.
Aflyt din telefonsvarer
Når du modtager en besked på telefonsvareren, bliver der sendt
en SMS til din mobiltelefon. På de fleste mobiltelefoner kan du se
en lille konvolut i displayet, som når du har modtaget en SMS. Så
ved du, at du har modtaget en besked på din
telefonsvarer.
Det er meget nemt og det tager ingen tid at aflytte din personlige
telefonsvarer. Ring til dit telefonsvarer-nummer. Her modtager du
automatisk en vejledning i hvad du skal gøre for at aflytte dine
beskeder.
Find dit telefonsvarer-nummer
Nummeret til din telefonsvarer står i det velkomstbrev, du har
modtaget fra Mit Tele. Har du ikke brevet, kan du kontakte
Kundeservice på 7023 0600.
Du kan finde yderligere information og vejledning om brugen af din
telefonsvarer i manualen, der fulgte med din
mobiltelefon.
Hvis du vil viderestille din telefon, kan du vælge mellem
følgende muligheder:
- Viderestilling af alle opkald til et andet mobilnummer
- Viderestilling af alle opkald til en fastnettelefon
- Viderestilling ved intet svar
- Viderestilling ved optaget
- Viderestilling ved ingen dækning/slukket
Alt du skal gøre er at taste følgende:
Omstil alle opkald Tast: ** 21*
telefonnummer # "Ring op"
Omstil ved intet svar
Tast: **61*28184000*11*20# "Ring op"
Omstil ved optaget Tast: **67* telefonnummer#
"Ring op"
Omstil ved ingen dækning/slukket Tast: **62*
telefonnummer# "Ring op"
Beskedcentraler:
Telia: +45 2818 7000
Ophæv alle koder Tast: ##002# eller ##004# "Ring
op"
Det koster telefontakst at viderestille din telefon. Du betaler
almindelig minuttakst for viderestillinger. Der kan være spærret
for viderestillinger til telefoner i udlandet. Hvis du ikke har
mulighed for en ønsket viderestilling til et udenlandsk
telefonnummer kan du henvende dig til Mit Teles kundeservice
på 7023 0600.
Banke på
Kontakt kundeservice på 7023 0600, såfremt du ønsker gøre brug
af denne service, da den ikke på forhånd er aktiveret. Servicen er
gratis.
Servicen kan derefter aktiveres ved at
taste: *43# "Ring Op"
Servicen kan deaktiveres ved at taste: #43# "Ring
Op"
Betaling via mobilen
DLG Tele mobil kunder kan betale fysiske varer og
tjenesteydelser over mobilregningen, f.eks. din S-tog, bus
eller metro billet , drikkevarer i automater mm. De
virksomheder, der tilbyder betaling via mobil, vil skilte med
det.
Der er også flere online virksomheder som tilbyder at man kan
købe abonementer på online spil og horoskoper mv. Vi anbefaler
derfor at man læser betingelserne inden man accepterer en online
service.
Som udgangspunkt er der åbnet for mobilbetaling/
indholdstakseret tjenester. Vil du ikke bruge den type tjenester,
kan du spærre for denne mulighed ved at rette henvendelse til Mit
Tele kundeservice.
Bestilling
Når du vil bestille en indholdstakseret tjeneste (SMS/MMS), skal
du sende en besked til en 4-cifret applikationskode. Den tekst
bestillingsbeskeden skal indeholde kan du se i annoncen for
tjenesten.
Der findes to former for indholdstakserede tjenester:
- Engangstjenester
- Flergangstjenester
Engangstjenester - du bestiller én tjeneste via en
almindelig SMS (til normal SMS-takst), og modtager tjenesten
umiddelbart efter (til den indholdstakserede pris). Det kan f.eks.
være logoer, ringetoner eller billedbeskeder.
Flergangstjenester - du bestiller flere tjenester i én besked
(til almindelig SMS-takst), og modtager tjenesterne indtil du
afmelder dig (til den indholdstakserede pris). Det kan f.eks. være
chat, spil eller nyheder.
Fortrydelse
Så snart du har sendt din bestilling af en indholdstakseret
tjeneste til den 4-cifrede kode, ophører din fortrydelsesret.
Bemærk, at der er andre hæftelsesregler, da du hæfter for
uberettiget misbrug, hvis du har udvist ansvarspådragende adfærd
iht. Dansk rets almindelige regler.
Priser
Prisen for den enkelte tjeneste vil stå, hvor der er annonceret
for tjenesten. Ofte vil det også stå i forbindelse med bestilling
af tjenesten, hvor meget den koster. Derudover betaler du
almindelig SMS-takst for afsendelse af bestillingen.
Klagemuligheder
Hvis du er utilfreds med Mit Teles opkrævning af dit forbrug,
kan du rette klagen til vores Kundeservice. Hvis du er utilfreds
med selve tjenesten, skal klagen rettes til Indholdsudbyderen (se
listen over indholdsudbydere nedenfor).
Du vil, som kunde hos Mit Tele, være underlagt de til enhver tid
fastsatte abonnementsvilkår for Mit Tele.
Hvis du låner din telefon ud til dine børn eller andre, skal du
være opmærksom på, at det fortsat er dig, der skal betale for alt
forbrug på telefonen - også de indholdstakserede tjenester (SMS og
MMS).
Spærring for "Betaling via mobilen" (Indholdstakseret
tjenester)
Spærring for at kunne modtage og sende indholdstakserede SMS /
MMS. (F.eks. SMS billetter, ringetoner, spil og lignende). Du har
mulighed for at kontakte Mit Tele og tilmeldt dig spærring for køb
af ekstra data. Servicen koster 0 kr. pr. måned.
Saldokontrol / Forbrugskontrol
Med Saldokontrol kan du selv fastsætte det beløb, som du
maksimalt vil tale for i en regningsperiode. Når vi har registreret
at det fastsatte beløb er nået, vil din telefon hurtigst muligt
blive lukket for udgående opkald og SMS. Bemærk, du kan fortsat
modtage opkald og SMS-beskeder fra andre.
Du kan vælge en saldokontrolgrænse på henholdsvis 50, 100, 200,
300, 400, 500, 600 og 700 kr. Beløbene er inkl. moms og
vedrører kun dine samtaler, dvs. dit forbrug ud over abonnement og
minimumsforbrug. Bemærk at opkald foretaget via forvalgskode og
fast operatørvalg ikke tæller med. Registrering af blandt andet
opkald til udlandet og særtjenester kan dog være nogle dage
forsinket.
Når din telefon bliver lukket, vil du efter et par dage modtage en
skriftlig bekræftelse på at din telefon er lukket. Det er ikke
muligt at foretage opkald og sende SMS'er når din telefon er
lukket. Hvis du har Mit Tele abonnement med SMS til 0 kr. og den
øvre grænse er nået, kan du heller ikke afsende SMS-beskeder til 0
kr. Hvis du har et Mit Tele abonnement med fri taletid, vil du ej
heller kunne tale til 0 kr./min., hvis den øvre grænse er nået.
Vi åbner din telefon igen, når dine samtaler er blevet
nulstillet. Dette sker for privat kunder den 11. i hver måned, og
for erhvervs kunder den 16 i hver måned. Dog ikke, hvis
din telefon er blokeret af andre årsager.
Der er i visse situationer krav for at slukke/tænde telefonen,
for at saldokontrollen nulstilles.
Vi ikke kan garantere, at forbrugskontrollen virker i
udlandet pga. forsinkelse på forbruget. Forbrugskontrol
dækker heller ikke køb af ekstra data.
Hvordan bliver jeg tilmeldt saldokontrol?
Du har mulighed for at bestille Saldokontrol samtidig med at du
opretter et mobilabonnement hos Mit Tele. Har du allerede et
mobilabonnement hos Mit Tele kan du tilmelde dig Saldokontrol ved
at henvende dig til Kundeservice på 7023 0600.
Servicen koster 0 kr. pr. måned
Abonnementsvilkår for Saldokontrol
Du har valgmulighed for at tilmelde dig Saldokontrol, således af
din telefon spærres for udgående opkald, når forbruget
overskrider et mellem dig og Mit Tele aftalte beløb. Der vil
dog ikke blive spærret for opkald til alarmtjenesten 112 eller
opkald via frit operatørvalg.
Generelt opdateres saldooplysninger som
minimum med et interval på 24 timer. I en række tilfælde som f.eks.
ved udlandsopkald, roaming eller opkald til særtjenester m.v. kan
opdateringen dog finde sted med længere forsinkelse. Du har
mulighed for at ophæve en Saldokontrol ved at ringe til
kundeservice og oplyse den tildelte servicekode. Mit Tele kan
opkræver gebyr for Saldokontrol i henhold til Mit Teles til enhver
tid gældende priser. Bemærk at Saldokontrol ikke forhindre køb af
ekstra data.
Spærring for køb af ekstra data
Mobil kunder kan købe ekstra data, når den inkluderede mængde
data i abonnementet er opbrugt, herunder i EU.
Du har mulighed for at kontakte Mit Tele og tilmeldt dig spærring
for køb af ekstra data. Servicen koster 0 kr. pr. måned
Spærring for data
Mobil kunder kan bruge mobil data samt benytte sig af
roaming.
Ønsker du at spærre for brug af data har du mulighed for at
kontakte Mit Tele og få tilmeldt dig en spærring for brug af data.
Servicen koster 0 kr. pr. måned
Spærring for udlandskald
Med denne spærring kan du hverken ringe eller modtage opkald når
du er i udlandet. Du kan heller ikke ringe fra Danmark til
udenlandske numre med spærringen. Servicen koster 0 kr. pr.
måned
Spærring for 90*numre
Spærring for opkald til alle numre der starter med
90xxxxxx.
Telefonnumre, der begynder med 90, bruges ikke til almindelige
samtaler, men benyttes f.eks. til konkurrencer, afstemninger, og
indsamlinger.
Servicen koster 0 kr. pr. måned