Nummerflytning


Når du ønsker at flytte dit nummer fra et teleselskab til et andet har du to muligheder:

  1. Ønskeflytning - du kan frit vælge, hvornår du vil flytte dit nummer.
    Når dit nye teleselskab beder om at få dit nummer flyttet, vil det ske på den dato du ønsker at flytte dit nummer, dog tidligst til den førstkommende arbejdsdag. Dette kaldes en ønskeflytning.
    Du skal være opmærksom på, at hvis du vælger at flytte dit nummer på en ønsket dato, så skal du ikke vente på at din eventuelle binding eller opsigelsesperiode udløber. 
    Dit gamle teleselskab har mulighed for at sende dig en slutfaktura, da du er forpligtet til at overholde bestemmelserne om bindings- og opsigelsesperiode i den kontrakt som du har indgået med dem. 
    Du skal også være opmærksom på, at du kan blive dobbeltfaktureret, dvs. Betale til dit gamle teleselskab indtil din binding eller opsigelsesperiode udløber, og betale til dit nye teleselskab for dit nye abonnement fra den dag du har flyttet dit nummer.

     
  2. Udløbsflytning - du kan flytte dit nummer når din binding eller opsigelsesperiode er udløbet. 
    Dette kaldes en nummerflytning efter endt bindings- og opsigelsesperiode - eller en udløbsflytning. Vælger du dette vil dit nummer blive flyttet til dit nye teleselskab den første arbejdsdag efter din bindings eller opsigelsesperiode er udløbet, og du vil derfor ikke blive opkrævet for indfrielse af bindings eller opsigelsesperiode. 
    Afkryds feltet, hvis du vil have en udløbsflytning og ønsker dit nummer flyttet efter binding eller opsigelsesperiode er udløbet hos dit nuværende teleselskab.
    Generel information:
    Du kan ikke flytte dit nummer på lørdage og søndage, helligdage, d. 1.5., 5.6, 24.12 og 31.12. Husk at dit nye teleselskab skal have sat nummerflytning i gang hos dit gamle teleselskab senest kl. 16:00 arbejdsdagen, før du ønsker nummeret flyttet.


Bestil ønskeflytning

Vil du have ønskeflytning af dit fastnetnummet kan du henvende dig hos Mit Tele kundeservice på tlf: 7023 0600.

Kompensation til kunden i forbindelse med fejl ved nummerportering,  læs mere om dine muligheder for kompensation her.