Opsæt autosvar i din mail


Opsæt automatisk svar

Det er muligt at opsætte autosvar i din webmail, så der sendes et svar til afsender, når mailen lander i din indbakke.

Vi anbefaler, at du laver et autosvar med din nye mailadresse allerede nu. På den måde får alle, der skriver til dig, automatisk tilsendt din nye mailadresse frem til nedlukningen.

Når din webmail er lukket ned, vil der ikke længere blive sendt autosvar, så det er vigtigt at du får rettet og informeret om din nye mailadresse alle relevante steder inden da.

 

Sådan opretter du automatisk svar:

1. Log ind på Mit Tele's webmail: Mit Tele Webmail

Brugernavn er din mailadresse og adgangskoden er den du normalt bruger til din mail.

Mittele autosvar mail 1

2. Når du er logget ind, klikker du på Indstillinger i venstre side.

Mittele autosvar mail 2

3. Under Indstillinger klikker du først på Konto og derefter på Autosvar.

Mittele autosvar mail 3

4. Du skal nu udfylde hvad der skal stå i mailen, som sendes til afsenderen.

Emne kan fx være "Jeg har fået ny mailadresse".

Under Besked kan du skrive en kort tekst fx "Benyt venligst min nye mailadresse, da jeg ikke længere bruger denne. Min nye mailadresse er xx@xx.dk."

Det er vigtigt, at du klikker på Aktiveret, så den lyser blåt, for at autosvaret er slået til.

Når du er færdig, klikker du på Gem.

Mittele autosvar mail 4

Dit nye autosvar er nu sat op og slået til frem til nedlukning.