FAQ


Hvordan kan jeg tilmelde mig betalingsservice:

Hos Mit Tele kan du vælge mellem to måder at modtage og betale dine regninger på:

Betalingsservice:

Lad Betalingsservice klare betalingerne for dig. Så sikrer du at dine regninger altid betales til tiden - også når du for eksempel er på ferie. Det koster 15 kr. inkl. moms i administrationspris om måneden, og så skal du ikke løfte en finger.

Girokort:

Er du ikke tilmeldt Betalingsservice, sender vi automatisk din regning med posten. Du skal så selv betale regningen via girokortet der følger med. 

Det koster 39 kr. inkl.moms at modtage en regning med posten. Det kan altså godt betale sig at tilmelde regningen Betalingsservice da du så sparer 29,25 kr. inkl. moms per regning - og et lille stykke af regnskoven. 

Hvordan fungere jeres regnskabsperioder?

Hos os følger abonnementet kalendermåneden. Forbrug udover abonnement opkræves en måned bagud, og følger også kalendermåneden. Det vil sige at regningen, du modtager i slutningen af november til betaling 1. december, indeholder forbrug for hele oktober samt abonnement for november.

Har du for eksempel sat en grænse for dit forbrug, og er din mobil blevet spærret for udegående trafik fordi grænsen er nået, så vil spærringen automatisk blive fjernet når en ny regningsperiode starter den 1.

Du kan læse meget mere om din faktura her

Hvordan kan jeg se hvad jeg skylder?

Det er ikke muligt at se på Selvbetjening hvad du skylder. Vær opmærksom på at det kan tage op til 5 hverdage fra du har betalt til vi modtager din betaling. Så har du modtaget en påmindelse eller rykker lige efter du har betalt din regning - så er det højst sandsynligt fordi at de har krydset hinanden.

Kontakt kundeservice på 7023 0600 hvis du har brug for hjælp.

Jeg kan ikke se mine gamle regninger på Selvbetjening?

På Selvbetjening ligger der kun regninger fra Selvbetjening blev lanceret i november 2016. Regninger fra før november 2016 er desværre ikke tilgængelige online. 

Min regning er højere end den plejer at være? 

De tre hyppigste årsager til afvigelse af beløbet på din regning er:

  • Køb af indholdstakserede tjenester som for eksempel:  
    - Bus- og togbilletter
    - Afstemninger som "Vild med dans" afstemning
    - Leje af film via TV-boks
     
  • Donationer som for eksempel:
    - Danmarksindsamlingen, Knæk cancer e.l.
     
  • Udlandstelefoni
    - Opkald foretaget i udlandet
    - Opkald til udenlandske numre fra Danmark 

Vær opmærksom på at forbrug faktureres bagud, så en donation som for eksempel foretages d. 16. december, kommer først på den regning du modtager i januar som er til betaling i februar.

Jeg har ikke modtaget min regning?

Log på Selvbetjening og tjek om vi har din rigtige adresse. På Selvbetjening kan du også finde en kopi af regningen. 

Husk, at du som standard ikke modtager regning med posten, når du betaler via Betalingsservice.

Jeg kan kun se et totalbeløb på min PDF regning? 

Vær opmærksom på at der er flere sider når du åbner PDF'en med din regning. Der er en side for hvert af dine abonnementer, og de kommer lige efter vejledningssiden "Information om din faktura".

Hvordan skal jeg forstå min regning?

Vi har lavet en oversigt for at gøre det lettere for dig. Tryk her for at læse om hvordan du skal læse din faktura fra Mit Tele

Hvordan får jeg en specifikation af min regning?

For at få en liste over alle dine opkald, sms'er og dataforbrug på en allerede opgjort regning, skal du udfylde formularen her. Herefter vil du modtage en oversigt indenfor 8 dage.

Prisen for samtalespecifikation for fastnet er: 

20 kr. pr. måned og telefonnummer. Har du to fastnetnumre du ønsker specifikation for koster det altså 40 kr. pr. måned.

Ønsker du specifikation af regninger der er ældre end 6 måneder, koster det 50,00 kr. pr. regning.

Prisen for samtalespecifikation for mobil er:

20 kr.  pr. måned og telefonnummer.

Samtalespecifikationer sendes som PDF til din mailadresse: (Bestil samtale specifikation.)
 

Der er en masse opkald og sms'er som ikke fremgår på min regning?

Trafik som du ikke opkræves for vises ikke på regningen. Har du f.eks. Fri sms vil du ikke kunne se de enkelte sms-beskeder. Og har du for eksempel en times taletid inkluderet, vil du kun kunne se de opkald som ligger ud over den time - og altså kun de opkald som takseres per opkald.

Hvordan ændrer jeg mit abonnement?

Kontakt vores kundeservice på telefonnummer: 7023 0600 eller på e-mail: kundeservice@mittele.dk så hjælper vi dig med at skifte abonnementet. 

Hvordan tilføjer og fjerner jeg services på mit abonnement?

Kontakt vores kundeservice på telefonnummer: 7023 0600 eller på e-mail: kundeservice@mittele.dk så hjælper vi dig med at skifte abonnementet.